Како бесплатно приступити врхунским програмерским курсевима

У свој списак сајтова за учење програмирања својевремено нисам унео један од најбољих, из простог разлога јер није бесплатан. Међутим, управо сам на њему и учим гомилу корисних ствари бесплатно.

treehouse

На сајту teamtreehouse.com имате пробни период учења од две седмице, али улази се искључиво са кредитном картицом. Срећом, картицу можете бесплатно извадити у било којој банци (ја сам је извадио у Интези, код Београђанке). Да бисте ушли на сајт, не морате имати ништа на рачуну.

Када уђете на сајт, отвара вам се читаво царство савремених рачунарских вештина. Плашио сам се да нећу стићи довољно да пређем за две недеље, али срећом, када је истекао пробни период, регистровао сам се поново са истом картицом, само са другим мејлом, и наставио своје учење бесплатно.

Овај сајт се не може поредити са бесплатним сајтовима које сам прелазио. Ниво учења је много озбиљнији, учи се систематично, имате вежбе, видео курсеве, квизове, и што је најважније, далеко већи избор вештина. Од језика су заступљени HTML, CSS, JavaScript, Ruby, PHP, Objective-C, Java, SQL (базе података), рад у конзоли и још много тога. Учење је систематизовано по тематским целинама, отприлике као на факултету.

Веб дизајн

  • учите HTML и CSS
  • учите основе дизајна
  • правите статичне сајтове

Фронт-енд веб девелопмент

  • учите програмирање уз JavaScript и jQuery
  • правите интерактивне сајтове

Рејлс девелопмент

  • учите Ruby кроз популарни Rails фрејмворк
  • правите динамичне сајтове и друштвене мреже
  • учите рад у конзоли и са базама података

iOS девелопмент

  • правите апликације за iPhone и iPad
  • учите Objective-C, програмски језик ајфона

Андроид девелопмент

  • правите апликације за андроид и таблете
  • учите Јаву, програмски језик андроид уређаја

PHP девелопмент

  • правите динамичке и продајне сајтове
  • учите PHP, популарни језик на страни сервера
  • учите MySQL за додавање података вашем сајту

Вордпрес девелопмент

  • учите да правите и уређујете сајтове у Вордпресу
  • учите да правите своје теме од нуле, кроз HTML, CSS и jQuery
  • учите да правите своје додатке и виџете кроз PHP, API и AJAX

Извалио сам да непрестано додају нов материјал, чак и за ово кратко време откад сам ту. И за крај, ако откријете неке добре бесплатне курсеве или туторијале, молим вас да оставите у коментару.

11 mišljenja na „Како бесплатно приступити врхунским програмерским курсевима

  1. Pozdrav!

    Hvala na sugestiji! Kaži mi samo da li postoji mogućnost da kad već uđeš na sajt možeš i da downloaduješ te kurseve, ili moraš da gledaš u browseru ? Pošto ja više preferiram ako mogu da skinem na hard disk pa gledam naknadno, jer mi je računar isuviše spor i secka mi slika kad gledam u browseru…

    1. Naučio sam gomilu toga, uglavnom oko pravljenja sajtova, ali moram još. Uradim tu i tamo neki poslić, ali neću još da dajem oglas, dok ne budem siguran da mogu sve da napravim. Ali preporučujem ti brate, pogotovo ako nemaš posla, ovo ti definitivno daje neke izglede.

  2. Poceo sam da ucim zahvaljujuci tebi Gospodine Palica programiranje prije 4 mjeseca , cilj mi je da izucim php i java script , smatram da cu uz Bozju pomoc uspjeti u namjerama za 3,4 godine , sta mislis ti Gospodine Palica , koliko je tebi trebalo ?

    1. Ma nisam vam ja nikakav gospodin, ali ajde 🙂 Ja još uvek aktivno učim, evo već godinu dana i već sam počeo da radim prve projekte u PHP-u u JavaScriptu. Bitno je i koliko se sati dnevno posvetite, ja vežbam bar 5 sati dnevno. Procena mi je da ću za dve godine biti dovoljno osposobljen, a za 5 godina nadam se dobar programer.

Ostavi komentar

