Ништа се није догодило у Ријеци

ja-konferencija

Пре годину дана имао сам 34 године, радио сам као новинар, непријављен и слабо плаћен. Пре тога сам радио много горе послове, такође непријављен и још слабије плаћен. Онда сам залутао у београдски хак лаб и почео да учим програмирање на размени вештина.

Након годину дана фанатично интензивног учења (између 4 и 14 сати дневно у просеку), похватао сам основе веб девелопмента. Уместо на крају пута, тек сам на почетку. Тренутно радим три сајта, један правим од нуле у PHP-у, а два поправљам. Гледиште ми се у основи изменило. Нисам више незадовољан због бедних послова, нити се плашим да ћу их изгубити. Свој сам газда и имам занат који се тражи.

NSND

Пун наде, управо сам се вратио са хакерског скупа у Ријеци под називом „Ништа се неће догодити“. Иако је било добрих предавања и пројеката из света слободног софтвера, то није било главно. За мене је најважније било срести паметне људе и попричати са њима о неким питањима која ме већ месецима муче.

Са НСНД-а се враћам са многим одговорима и пун ентузијазма. Занимљиво да сам решење за многе проблеме сконтао сам, док сам искуснијим програмерима постављао питања. Као што је приметио један пријатељ из Македоније, то је такозвани метод гумене патке. Објашњаваш неком проблем линију по линију кода, он ћути и клима главом, док теби самом решење не постане очигледно 🙂

У сваком случају, било је драгоцено искуство у Ријеци. Ова окупљања се одржавају више пута годишње, до сада их је било у Сарајеву, Сплиту, Загребу, Београду, Осијеку, Моравицама, Ријеци, Софији… У октобру се ништа неће догодити у Софији, а у децембру у Моравицама. Контам да ћу отићи тамо.

Занимљиво да је НСНД аутентично балкански феномен. Окупе се програмери у неком граду и онда се на лицу места договоре о чему ће разговарати. Нема никакве агенде унапред, нема превише оптерећивања плановима. Када се сви окупе онда се види ко је шта занимљиво радио, па се то представи на конференцији. За разлику од многих других „догађања“ која су стигла са запада, овај модел је настао на локалу, са тенденцијом ширења. У НСНД је већ укључено доста странаца, Шпанаца, Немаца, и иних.

За крај један савет: Уколико желите да будете у току са наредним окупљањима, најбоље је да се укључите у рад локалног хак-лаба.

prostorna-pravda

Ostavi komentar

